Digitale Dorpspleinen stimuleren lokale economie structureel

Zwartsluis en Genemuiden zijn succesvolle voorbeelden waar ondernemers, gemeente en andere lokale belanghebbenden de Digitale Dorpspleinen omarmen en vraag en aanbod lokaal weten te verbinden. Vanaf medio maart tot heden (medio augustus) hebben burgers voor respectievelijk meer dan € 123.000 en € 79.500 online besteedt bij de lokale winkels op www.dorpsplein-zwartsluis.nl en www.dorpsplein-genemuiden.nl.

Stichting Digitale Dorpspleinen, lokale ondernemers, gemeente, maatschappelijke organisaties  en Shopforce zijn met elkaar in overleg om vervolgstappen te zetten om de Digitale Dorpspleinen voor de kernen dieper te verankeren en tegelijkertijd de duurzaamheid, circulariteit en inclusiviteit te bevorderen.

Gezamenlijk doel is om de weerbaarheid en veerkracht van lokale samenlevingen te versterken door vraag en aanbod lokaal te verbinden voor een volhoudbare toekomst van het midden- en kleinbedrijf en aanverwante maatschappelijke organisaties.

Online verkoop lokale producten in Zwartsluis (medio maart- medio augustus)
Online verkoop lokale producten in Genemuiden (medio maart- medio augustus)